Telenor lanserar laddningsapplikation för kontantkortskunder

Ny laddningsapp gör det enkelt för Telenors kontantkortskunder att ladda på sitt saldo för mobiltelefonen och det mobila bredbandet.

En färsk undersökning från Telenor visar att majoriteten av svenska föräldrar, 88 procent, ser det som en trygghet att barnen har en mobiltelefon. Samtidigt visar undersökningen även att en femtedel av föräldrarna oroar sig för höga mobilkostnader och lika många uppger också att de väljer att sätta ett tak på barnens saldo.

Den nya laddningsapplikationen som Telenor nu lanserar gör det möjligt att ladda saldot, när som helst, direkt från den egna telefonen. För att fylla på kontantkortet anger man vilket telefonnummer som ska laddas, belopp och betalkortet som ska debiteras. Appen är tänkt som en bra lösning för föräldrar vars barn har kontantkort, eftersom föräldrarna på ett enkelt sätt kan ladda kortet, var som helst och samtidigt få en bättre kostnadskontroll. Applikationen fungerar med samtliga kontantkort hos Telenor och går att använda även om man själv, som förälder, har en annan operatör än Telenor.

– Nu kan vi erbjuda alla våra kontantkortskunder flexibiliteten i att kunna ladda sitt saldo när som helst, var man än befinner sig. Nu när skolan sparkat igång igen är det många barn som får sin första mobiltelefon och då ofta med ett tillhörande kontantkort. Med vår nya laddningsapp blir det lätt för föräldrar att ladda kontantkorten och samtidigt ha kontroll över barnens mobilkostnader, säger Jonas Lindström, marknadschef på Telenor Sverige.

Appen finns att ladda ner från Android Market och App Store.

Första gången du laddar med applikationen anger du dina kontokortsuppgifter och din PIN-kod, samt väljer en personlig kod. Dina uppgifter sparas i applikationen och det enda du behöver göra för att ladda är:

1. Starta applikationen
  2. Ange det telefonnummer du vill ladda
  3. Välj prisplan (FastPris, Snacka Mera, Messa Mera, Enkelt och World)
  4. Välj belopp
  5. Ange din personliga kod, och tryck sedan OK

* Källa: Nordic Mobility Report 2011

Om Nordic Mobility Report
Nordic Mobility Report utkom första gången 2009. Syftet med rapporten är att årligen undersöka behov av och förutsättningar för mobilt arbetssätt och mobil livsstil i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Undersökningen har genomförts i samarbete med undersökningsföretaget Brand Jobs under april 2011 och omfattar tre målgrupper i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

• Beslutsfattare om mobiltelefoni på företag (800 intervjuer).
  • Användare av företagsbetald mobiltelefon (2000 intervjuer).
  • Privatpersoner med egenbetald mobiltelefon (2000 intervjuer).

Undersökningen ges ut och genomförs på uppdrag av Telenor Sverige AB