Telenor lanserar snabbare mobilsurf

Telenor lanserar tjänsten Fri Mobilsurf Turbo som en del i satsningen på surf i mobilen.

Den nya tjänsten Fri Mobilsurf Turbo innebär att man surfar med högre hastighet än tidigare till en fast månadskostnad. Telenor lanserade nyligen tjänsten Fri Mobilsurf med obegränsad surf i vanlig 3G.

- Genom att bredda vårt utbud på mobilsurf så vill vi erbjuda en tjänst för varje behov. Det i kombination med att vi har de bästa telefonerna för att surfa gör att vi kan erbjuda våra kunder en riktigt bra surfupplevelse i mobilen, säger Jon Erik Haug affärsområdeschef Konsument på Telenor i Sverige.

Telenors surferbjudanden

Telenor Fri Mobilsurf Turbo

Tjänsten inkluderar fri surf i mobilen för 119 kronor/månad. Tjänsten stödjer hastigheter på upp till 7,2 Mbit/sekund. Tjänsten inkluderar även tillgång till Telenors Surfzoner.

Telenor Fri Mobilsurf

Tjänsten inkluderar fri surf i i mobilen, i 3G hastighet, för 59 kronor/månad.

Båda surftjänsterna gäller för privatpersoner och i Sverige.

Presstjänsten Telenor Sverige: 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet; totalt arbetar 2400 personer inom Telenor Sverige.

Telenor är världens sjunde största mobiloperatör med verksamhet i 13 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).