Telenor skriver ramavtal med Kammarkollegiet

Telenor är ett av de utvalda företagen i Kammarkollegiets ramavtal om mobiltelefoner med tillhörande tillbehör och tjänster till statliga myndigheter, regioner och kommuner. Upphandlingen inkluderar tjänster som e-handel, konsulttjänster och säkerhetslösningar.

En av tjänsterna som är möjlig att avropa är mobiltelefon som tjänst, vilket kan innebära en kombination av mobiltelefoner med tillbehör, programvara och tjänster som levereras tillsammans. Telenor tar hand om hela processen från beställning till utbyte av hårdvara, vilket ger en kostnadseffektiv hantering. Inom ramen för denna tjänst erbjuds nu även möjligheten att hyra eller köpa återanvända telefoner.

I denna upphandling har cirkuläritet varit en extra viktig aspekt, vilket passar oss bra eftersom vi tillhandahåller både nya och återanvända mobiler. Vi garanterar att de begagnade telefonerna håller hög kvalitet samt är tömda på data och innehåll enligt alla internationellt lagstadgade krav på dataradering. För att ge hög säkerhet säkerställer vi även möjlighet till enhetsregistrering, säger Jessica Levin, försäljningschef på Telenor.

Jessica Levin Head of Large Accounts p Telenor

Statens Inköpscentral vid Kammarkollegiet upphandlar centrala ramavtal som alla statliga myndigheter kan använda. När det gäller IT- och telekomtjänster tillgängliggörs tjänsterna även för kommuner och regioner. Ramavtalet träder i kraft den 12 december 2023 och löper i högst 48 månader.

– Det är ett viktigt kvitto att bli utvald till Kammarkollegiets ramavtal. Vi är ett av de företag som passerat nålsögat och visar att vi kan uppfylla krav på hållbarhet, tillgänglighet, informationssäkerhet och e-handel, säger Jessica Levin.

Tidigare pressmeddelande om Kammarkollegiet

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,9 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2022) och har cirka 1 500 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 158 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 99 miljarder norska kronor (2022) och cirka 14 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com