Telenor sponsrar Gasellen 2014 – final den 1 december

I år firar Gasellen, Dagens Industris tävling för Sveriges mest snabbväxande företag, 15 år. Detta jubileumsår belönas vinnaren med en flexibel och modern mobil kommunikationslösning från Telenor.

Telenor vill slå ett slag för svenskt företagande och stötta svenska företags tillväxt. Därför sponsrar man i år Dagens Industris pris Gasellen, som belönar de mest snabbväxande företagen i Sverige.

– Sverige är känt för att vara ett innovationsrikt land med många intressanta och snabbväxande företag, framför allt inom IT-sektorn, säger Christian Strömlid, marknadschef på Telenor Företag i Sverige. Det är många som vill bli nästa Spotify och Mojang – och vi väntar alla på nästa stora svenska succéföretag.

Gaselluttagningarna har gjorts regionvis på lokala så kallade Gasellträffar. Dessa har skett i Jönköping, Umeå, Linköping, Malmö, Örebro, och igår avslutades den sista lokala Gasellträffen i Göteborg. Alla vinnare på dessa delfinaler har blivit belönade med en 4G Wifi-puck från Telenor med 1 års fritt abonnemang. En Wifi-puck är utmärkt att ta med sig på resande fot eller för att koppla upp sig någonstans utanför kontoret. Pucken kopplar upp sig mot mobilnätet och upp till 10 användare kan samtidigt använda den och säkra sitt kommunikationsbehov oberoende av tid och plats. Wifi-pucken är smidig för exempelvis växande företag som är mycket på språng, då den är enkel att ta med sig i fickan samtidigt som upp till 10 personer kan nyttja den samtidigt.

Den slutliga vinnaren, årets Supergasell, utses under finalen i Stockholm den 1 december. Årets Supergasell vinner en fullständig mobil kommunikationslösning från Telenor, inklusive växelfunktionalitet, med ett års fri kommunikation. Telenors mobila växellösning, Telenor One är en molnbaserad mobil växel som är skalbar, vilket gör den perfekt för det växande företaget. Den mobila växeln är också smidig i och med att den inte kräver någon hårdvara som tar upp plats på kontoret, samt att den initiala investeringen är låg.

– En bra och flexibel kommunikationslösning är en förutsättning för att företag skall kunna fortsätta utveckla sin verksamhet, förklarar Christian. Därför är det jättekul att vi på Telenor kan vara med och stötta detta initiativ genom att belöna vinnaren med en mobil telekomlösning. Förhoppningsvis ger vi årets Supergasell möjlighet att växa ytterligare under det kommande året.

Telenor hoppas på att denna sponsring ska leda till att man hjälper nästa svenska succéföretag på sin väg mot att bli nästa svenska exportsuccé. Den 1 december sker finalen för Gasellen i Stockholm – håll utkik efter vinnaren!

Journalister når Telenors Presstjänst på 08-41 01 00 40 eller press@telenor.com