• Telenor Sverige/

Telenor startar hösten med två nya kampanjer - Sören väljer flexibla lösningar både för familjen och företaget

Telenor fortsätter sitt populära koncept med karaktären Entreprenören Sören och i höstens två första kampanjer fortsätter han att jonglera familjeliv och företagande.

I kampanjen Familje-dealen introducerar Telenor gruppköp för smartphones. Familje-dealen är en flexibel lösning, där kunderna själva bestämmer vem som ska ingå i den egna ”familjen”. Familjen kan alltså vara en kompis, svärmor, eller kanske fotbollstränaren och tillsammans kan upp till tio personer spara tusenlappar både på telefoner och på fri kommunikation mellan varandra. I reklamfilmen, som startar den 23 augusti, får man följa med Sören in i en Telenorbutik där han lyckas göra en riktigt bra deal för sina närmaste.

Företagskampanjen fokuserar på den nätbaserade växeln Telenor One som ger företag alla viktiga växelfunktioner direkt i mobiltelefonen, var medarbetarna än befinner sig. Det innebär att man kan vara nåbar där man gör mest nytta för tillfället, vilket kanske inte alltid är på kontoret. I en reklamfilm, som går parallellt med Familje-dealen, får man se hur Sören och hans anställda tar hjälp av växellösningen för att arbeta mobilt på ett lite annorlunda sätt. Även denna kampanj startar den 23 augusti.

Entreprenören Sören introducerades i mars i år. Reklambyrån Lowe Brindfors ligger bakom kampanjen och Felix Herngren är regissör till filmen.

- Vi ser nu att Sören tagits väl emot av våra kunder och vi är mycket nöjda med vårt nya kommunikationskoncept. Sedan vi lanserade konceptet i våras, har både spontan kännedom, reklamerinran och tänkbart märke ökat i våra målgrupper. Återkopplingen vi får från våra kunder visar att Sören är omtyckt och att många känner igen sig hans utmaningar med att få ihop vardagspusslet, säger Patrik Söder, kommunikations- och varumärkesansvarig på Telenor Sverige.

Kampanjerna kommer att gå på TV och webb, samt i utomhusreklam och print. Företagskampanjen kommer även att sändas i radio.

För mer information om arbetsgrupperna hos Telenor och Lowe Brindfors, vänligen kontakta Presstjänst.