Telenor Sverige - första operatör med egen internationell nummerupplysning

Vill du skicka en nyårshälsning till affärskontakten i Bombay eller vännen i Barcelona men glömt kontaktuppgifterna? Eller ta reda på bästa nyårsmenyn? Lagom till nyårshelgen lanserar Telenor en internationell nummerupplysning, 118 229, med telefonnummer och adresser i nästan hela världen till ett fast pris. Samtidigt lanserar Telenor även en ”fråga vad du vill”- tjänst, 118 000, där man kan ställa vilken fråga som helst via SMS.

Telenor är enda svenska mobiloperatör med internationell nummerupplysning genom sin egen nummerupplysningstjänst.

– Många av våra företagskunder har dagligen kontakt med utlandet. Med vår internationella nummerupplysning får de snabbt och enkelt kontaktuppgifter till företag och privatpersoner världen över, utan att behöva oroa sig för höga kostnader eftersom man alltid ringer för ett fast pris, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag, Telenor Sverige.

Telenor erbjuder redan tidigare en nationell nummerupplysning – 118 228.  Samtliga tjänster är tillgängliga för både privat- och företagskunder, oavsett operatör.

Pris exkl. moms:

• 118 229 – kostar 40 kronor/samtal
  • 118 000 – 20 kronor/SMS
  • 118 228 – 13:60 kronor/samtal (118 228 Corporate – 10:20 kronor/samtal)