Telenor Sverige har utsett Karin Bjernbäck D’Hondt till CFO

Telenor Sverige har utsett Karin Bjernbäck D’Hondt till CFO med tillträde 1 mars 2022. Karin Bjernbäck D’Hondt kommer närmast från en tjänst som Head of Business Performance Management på Telenor Sverige. Nuvarande CFO Åsa Agerman lämnar för ett uppdrag som CFO för European ID Security.

Åsa Agerman kommer att tillträda en tjänst som CFO för nystartade European ID Security, ägt av investmentbolaget Trill Impact. Telenor Sverige har utsett Karin Bjernbäck D’Hondt till CFO från och med den 1 mars 2022. Karin Bjernbäck D’Hondt har arbetat inom Telenor-koncernen sedan 2009, bland annat som CFO för Telenor Connexion under perioden 2012–2020.

– Karin har redan idag ett stort ansvar inom Telenors finansavdelning och är ett naturligt val som ny CFO på Telenor Sverige. Hon har kompetens och erfarenhet som gör skiftet smidigt och är dessutom redan en uppskattad chef inom avdelningen. Jag är mycket glad över att Karin har tackat ja till att tillträda rollen som CFO när Åsa Agerman beslutat sig för att ta en tjänst utanför Telenor. Jag tackar Åsa för hennes insatser inom Telenor och för gott samarbete under den korta period vi arbetat tillsammans, kommenterar Bjørn Ivar Moen, vd för Telenor Sverige.

Karin Bjernbck DHondt CFO Telenor Sverige

Karin Bjernbäck D'Hondt, ny CFO för Telenor Sverige.

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,7 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2020) och har cirka 1 700 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 186 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 123 miljarder norska kronor (2020) och cirka 20 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com