Telenor Sverige och Happy Socks i nytt samarbete – introducerar en ny kollektion smartphonevantar

Telenor Sverige har inlett ett unikt samarbete med designföretaget Happy Socks, vilket innebär en helt ny kollektion av färgglada smartphonevantar.

Happy Socks har designat tre olika varianter av smartphonevantar i karakteristisk Happy Socks-anda med mycket färg och mönster. Vantarna, som finns tillgängliga från 21 november kostar 49 kronor och säljs exklusivt i Telenors butiker.

– Förra året var smartphonevantarna en riktig storsäljare och vi tror på en ännu större efterfrågan i år. Samarbetet med Happy Socks känns därför extra roligt när vi nu kan erbjuda något som sticker ut, till skillnad från de vantar som funnits på marknaden tidigare. Smartphonevantar underlättar när det blir kallt ute, och vantar i Happy Socks tappning tror jag kommer stå högt på mångas önskelista i år, säger Jonas Lindström, marknadschef Mobile, Telenor Sverige.

Som ett komplement till Happy Socks olika utföranden kommer Telenor även att erbjuda en enfärgad grå variant för samma pris.

Om Happy Socks
Allt började under en molntäckt aprilhimmel våren 2008. En vision att förändra en vardaglig nödvändighet till ett färgstarkt designföremål och en vilja att sprida glädje. En rigid standard av utmärkt kvalitet, hantverk och kreativitet. Ett koncept som förverkligats och formats till perfektion av Happy Socks grundare. Idag sitter Happy Socks och skapar sina färgglada strumpor i en 400 år gammal röd stuga vid en park bland körsbärsträd och bärbuskar i Stockholms innerstad.

Idag säljs Happy Socks för både vuxna och barn i över 50 länder.