Telenor Sverige rekryterar HR-chef

Maria Reinholdsson blir ny HR-chef på Telenor Sverige.

Maria Reinholdsson kommer närmast från en position som Vice President Talent Management på Vattenfall. Hon har arbetat inom olika delar av Vattenfallkoncernen sedan 1997, bland annat som HR-chef, linjechef och Talent Management-chef. I sina roller har Maria Reinholdsson bland annat varit ansvarig för att driva komplexa chefsutvecklings-program, ta fram system för karriärutveckling och att utveckla strategiska processer för ledarprestationer. Hon har även erfarenhet av att utveckla HR-organisationer och affärspartners inom HR.

– Det känns väldigt roligt att välkomna Maria till Telenor. Hennes erfarenhet av att utveckla medarbetare och ledare på stora företag är imponerande och kommer att vara till stor nytta för oss, säger Katarina Norderud, stabschef Telenor Sverige.

Maria Reinholdsson efterträder Katarina Cars som fortsätter inom den internationella delen av Telenor-koncernen samt som egen företagare.

Maria Reinholdsson börjar sin anställning på Telenor Sverige den 10 oktober och kommer att ha sin utgångspunkt på huvudkontoret i Stockholm.