Telenor Sverige utökar avtal med Volvo Car Corporation

Telenor levererar sedan tidigare växelfunktionen Telenor One Integrerad till Volvo Car Corporation i Sverige, vilket innebär att alla medarbetare får tillgång till företagets växeltjänster både på och utanför kontoret. Det nya avtalet omfattar cirka 4000 mobiltelefonabonnemang med tillhörande smartphones och Telenor-tjänsten Mobil Kontroll. Det innebär att telefonerna levereras med en rad stödfunktioner för att underlätta användandet för de anställda. Mobil Kontroll inkluderar bland annat förkonfigurerade telefoner (förinstallerad mail och kalender), service och support samt en anpassad webbshop.

– Volvo har varit kunder hos oss sedan år 2000 och vi är väldigt glada över att få fortsätta samarbetet. Vi är givetvis extra stolta över att Telenor var den operatör som bäst kunde möta Volvos krav gällande täckning och kapacitet, två viktiga och prioriterade fokusområden som vi jobbat aktivt med under de senaste två åren, säger Mats Lundqvist, affärsområdeschef Företag, Telenor Sverige.