Telenor väljer Grayling

Telenor Sverige väljer Grayling som PR-byrå. Samarbetet omfattar rådgivning och operativt stöd i Telenors löpande externkommunikation.

- Grayling är en stark byrå med bra driv och en särskilt god kunskap om vår bransch. De är duktiga på att kunna ta ett helhetsgrepp och att leverera snabbt samtidigt som de har en bra strategisk höjd, säger Eva Ernfors, Informationschef Konsument, Telenor Sverige.

- Fantastiskt att Telenor valt oss som PR-byrå. Det är extra intressant att komma in i en period där den nya generationens mobilnät, 4G, och den mobila livsstilen slår igenom med full kraft. I en alltmer uppkopplad, snabb och kreativ värld ska vi hjälpa Telenor att växa sitt varumärke, säger Carsten Carlsson på Grayling.

Arbetsgruppen på Grayling består av Carsten Carlsson (kundansvarig) Mårten Lundberg, Aurora Stark, Joanna Mossberg och Gustav Holmström. Grayling kommer att arbeta med både Telenor och Bredbandsbolaget.

Journalister når Presstjänsten på 08-41 00 75 55 eller press@telenor.com

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en omsättning på 10 982 miljoner kronor (2009) och cirka 2100 anställda. Läs mer på: www.telenor.se

Telenor-koncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 11 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen även en 40-procentig ägarandel i VimpelCom Ltd. med mobilverksamhet på 10 marknader. Telenor-koncernen är en av världens största mobiloperatörer med 184 miljoner abonnenter (Q2 2010), en omsättning på 98 miljarder norska kronor (2009) och cirka 40 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com