Telenors kundtjänst bäst i Sverige

Telenor arbetar sedan några år aktivt med att låta kundtjänst ta ett helhetsansvar för kunderna. Arbetet har haft positivt resultat både på kundernas upplevelse av kundservice men också för stämningen i kundservice där sjukfrånvaron har minskat med en tredjedel.

– Det är jätteroligt att våra duktiga kundservicemedarbetare får ett kvitto på att de gör bra jobb. Vi jobbar medvetet med att våra medarbetare ska ta eget ansvar och se till hela kundens behov och Mobils test visar att vi har lyckats, säger Martin Petersén, chef för kundservice Telenor Sverige.

I Telenors kundservice arbetar cirka 800 personer och hanterar cirka 12 000 samtal per dag. Telenors kundservice blev även nyligen utsedd till branschens bästa kundtjänst för andra året i rad i CRM Grand Prix.

För mer information kontakta: Presstjänsten Telenor: 08-41 00 75 55 www.telenor.se

Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.

Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).