Telenors mobila växellösning bäst i test

Telenors mobila växellösning Telenor One Standard har utsetts till vinnare i tidningen Mobils test.

Telenor får genomgående höga betyg på samtliga parametrar som tidningen testar. Förmåga att kombinera finesser med användarvänlighet, enkel administration och bra skalbarhet, dvs smidighet i att lägga till och ta bort användare, leder till segern.

– Vi arbetar långsiktigt med att erbjuda svenska företag bra lösningar och produkter för att underlätta ett mobilt arbetssätt som ger ökad effektivitet och minskade kostnader. Det är glädjande att få bevis för att vi lyckas, säger Mats Lundquist, affärsområdeschef Företag Telenor Sverige.

En fjärdedel av svenska företag jobbar idag delar av sin tid utanför arbetsplatsen*, vilket underlättas av en mobil växellösning.

*Nordic Mobility Report 2009: www.telenor.se/press.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten, Telenor Sverige
08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet. Telenor Sverige har idag 2 100 anställda.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2009 omsatte Telenor cirka 107 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).