Telenors säkerhetschef tilldelas stipendium för riskhantering

Telenors säkerhetschef Ulf Rönndahl har utnämnts till "Risk Manager of the Year in Sweden 2010" och tilldelats Gustaf Hamiltons stipendium av SWERMA (Swedish Risk Management Association).

Gustaf Hamiltons stipendium delas årligen ut till personer som gjort värdefulla insatser inom riskhantering.

– Det är roligt att vårt hårda arbete med riskhantering uppmärksammas. Systematiskt arbete med risk- och säkerhetsfrågor är centralt för oss som operatör och får ökad betydelse i takt med att telekomtjänster ökar i betydelse i vår vardag. Jag är stolt över att få leda en modern riskhanteringsorganisation och ser fram emot det fortsatta arbetet med riskhantering inom Telenors verksamheter, säger Ulf Rönndahl, säkerhetschef på Telenor.

SWERMA:s medlemmar har fått nominera kandidater, därefter har en kommitté valt ut stipendiaten.

– Ulf Rönndahl har genom stort engagemang kunnat etablera framgångsrika processer för riskhantering hos Telenor och tidigare även hos If Skadeförsäkring. Han har en stor förståelse för betydelsen av internt samarbete för effektiv riskhantering och arbetar både med företagsövergripande och mer operativa risker. Dessutom är han en flitigt anlitad föreläsare, kort sagt en mycket välförtjänt stipendiat som uppfyller alla våra kriterier, säger Torgny Bogärde, vice ordförande för SWERMA och stipendiekommitténs ordförande.