Tio-i-topp terminaler och tjänster i maj

Telefonförsäljning Månadens lista över sålda mobiltelefoner hos Telenor toppas av Sony Ericssons W880. Nokias 6288 kommer på en andraplats och Samsungs E370 kniper tredjeplatsen.
Försäljningslista från Telenors butiker maj 2007

Plats Tillverkare/Modell 1 Sony Ericsson W880 2 Nokia 6288 3 Samsung E370 4 Sony Ericsson K810 5 Samsung Z240 6 Sony Ericsson K610 7 Nokia 2626 8 Nokia 1600 9 Sony Ericsson W200 10 Nokia 6300

Onlinetjänster Frida är den överlägset mest populära ringsignalen. "A little bit of love" med Andreas Johnson ligger som nummer två samt U2 och Green Day med sin "The saints are coming" kniper tredje platsen.

Även på listan över månadens mest nedladdade låtar ligger Frida som en klar etta. Måns Zelmerlöv och hans "Cara mia" får en andraplacering medan Mika finns att hitta på tredjeplatsen. Topp-tio nedladdade låtar från Telenors mobila portaltjänst Plats Artist Titel 1 Frida Dunka mig gul & blå 2 Måns Zelmerlöv Cara mia 3 Mika Grace Kelly 4 Enrique Iglesias Do you know 5 Nelly Furtado Say it right 6 Sahara Hotnights Cheek to cheek 7 Linkin Park What I've done 8 Markoolio Ingen sommar utan reggae 9 Marie Lindberg Trying to recall 10 Danny Tokyo

Listan har över de mest populära spelen innehåller många nykomlingar. "Vilda vänner", "Pandora Tomorrow 3D" och "The two thrones" är de spel som står på prispallen efter sammanställningen. Topp-tio populära spel på Telenors mobila portaltjänst Plats Spel 1 Vilda vänner 2 Pandora tomorrow 3D 3 The two thrones 4 Dead mans chest 5 Getting up 6 Warrior within 7 Sands of time 8 Tokyo 9 Vegas 10 New York City

För mer information, kontakta: Elisabeth Petersson, informationschef Telenors mobila verksamhet elisabeth.petersson@telenor.com, +46 709 61 42 07 Om Telenor Telenor är i Sverige en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster. Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag. Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda. Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag med en omsättning under 2006 på cirka 91,1 miljarder norska kronor. Telenor är marknadsledande i Norge inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution, och har en betydande internationell verksamhet, speciellt inom mobilkommunikation. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL) och på Nasdaq i New York (TELN).