Välkommen till Telenor Techday

Den 24 november 13–17 sänder vi livesamtal om teknik, säkerhet och samhälle med många spännande gäster. Välkommen att vara med.

1G, 2G, 3G, 4G – och nu 5G. För varje ny generation uppkoppling har förändringen blivit större och gränsen för vad som är möjligt flyttats längre fram. Vi kan inte säga exakt vad tekniken kommer att möjliggöra men det vi står vi inför är det största skiftet hittills.

Under dagen kommer vi att i tre block prata om teknikskiftet, säkerhetsskiftet och samhällsskiftet tillsammans med våra gäster. Nedan är några av dessa och fler kommer att läggas till. Anmälningssidan kommer att uppdateras vart efter.

Teknikskiftet
Bjørn Ivar Moen, VD, Telenor Sverige

Stefan Ytterborn, VD, Cake
Ulrika Matsgård, VD, BRA Flyg
Charlie Caper, Robot Interaction Developer, Furhat Robotics
Sara Kebert, Nätexpert, Telenor

Säkerhetsskiftet
Anna Wennerstrand, Chef Kommunikation och Varumärke, Coop
David Jacoby, Expert på cybersäkerhet (deltagare i serien Hackad)
Ulf Andersson, informationssäkerhetschef, Telenor (deltagare i serien Hackad)
Martin Whitlock, CTO, Telenor Connexion

Samhällsskiftet
Ali Khalil, VD, Miljonbemanning
Ulrika Steg, CMO, Telenor
Åsa Zetterberg, Managing Director, Techsverige
Liselott Johansson, VD, Greater Than

Läs mer och anmäl dig här

Är du journalist och vill få tillfälle att göra intervjuer på plats på Clarion Sign hotell i Stockholm är det också bra om du kontaktar vår presschef Boel Bengtsson.

Boel Bengtsson
press@telenor.se

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,7 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2020) och har cirka 1 700 anställda.

Läs mer på www.telenor.se

Om Telenorkoncernen

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele, data och media, med cirka 186 miljoner kunder. Koncernen är en av världens största mobiloperatörer med en omsättning på 123 miljarder norska kronor (2020) och cirka 20 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).

Läs mer på www.telenor.com