Svenska kyrkan i ramavtal med Telenor / Utfors

Svenska kyrkan i ramavtal med Telenor / Utfors Trossamfundet Svenska kyrkan har utsett Telenor som en av leverantörerna i ramavtals-upphandlingen för datakommunikationstjänster. Ramavtalet löper över tre år med möjlighet till årsvis förlängning. "Vi är självklart mycket glada över att Svenska kyrkan har valt Telenor som leverantör", säger Björn Johan Flakstad, VD för Telenor / Utfors. "Ett ramavtal underlättar för köparen som redan från start har en kvalitetsförsäkran i de utvalda leverantörerna." I ramavtalet mellan Telenor / Utfors och Trossamfundet Svenska kyrkan ingår leverans av Telenors samlade datakommunikationstjänster. Svenska kyrkan har ca 2200 församlingar, samfälligheter och stift samt ca 60 000 förtroendevalda i motsvarande enheter. För att öka effektiviteten i informationshanteringen mellan dessa har Svenska kyrkan ett antal gemensamma system som nås via en dataförbindelse. Till detta behövs olika förbindelsetyper som är anpassade efter enheternas behov. Det nya avtalet med Svenska kyrkan innebär flera fördelar för den som köper in för sin församling: man slipper upphandla och har tillgång till ett brett utbud till mycket fördelaktiga priser och dessutom finns alla produkter på ett och samma avtal. För mer information Markus Boberg, Kommunikationsdirektör, Telenor / Utfors, tfn + 46 8 5878 8100 eller 0734-418100 Om Telenor Telenors verksamhet inom företagskommunikation i Sverige är en sammanslagning av Telenor Business Solutions AB och Utfors AB. Bolaget är separat noterat på Stockholmsbörsen under namnet Utfors. Varumärket som används mot marknaden är fr o m januari 2003 Telenor. Det nya Telenor i Sverige är en innovativ och ledande leverantör av datakommunikations- och telefonitjänster. Bolaget är idag huvudutmanare på företagsmarknaden inom IT & kommunikation och har ca 450 anställda, med egna kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Karlstad och Överkalix . Telenor är ett av Norges största börsnoterade bolag, med en omsättning 2002 på 48,8 miljarder NOK. Företaget har 22,000 anställda. Telenor är ett av nordens ledande företag för distribution av telefoni, information, kunskap och underhållning. Förutom satsningarna på den nordiska hemmamarknaden har Telenor omfattande, och snabbt växande verksamhet i en rad länder i Europa och Sydostasien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/04/20030404BIT00110/wkr0002.pdf