Telenor storsatsar i Sverige

Report this content

Telenor storsatsar i Sverige -Telenor storsatsar på svenska företagsmarknaden genom Telenor Business Solutions AB. Som ett resultat av sammanslagningen av företagsdelen i Telenordia AB, tidigare Telenor Business Solutions AB och Nextra AB bildades det nya Telenor Business Solutions AB den 1/1 2002. Samtliga bolag var sedan tidigare helägda av Telenor. Det nya företaget kommer att erbjuda kunder i Norden helhetslösningar inom hela IT & kommunikationsområdet och har ca 500 medarbetare i Sverige. -Vi är redan tvåa inom vårt område på företagsmarknaden i Sverige och nu ska vi bli ännu starkare. Förutsättningarna för att vi ska lyckas är utmärkta genom den starka kundbas vi redan har och med Telenor som helägare. Vi beräknar att vår omsättning kommer hamna på ca 1,5 miljarder 2002, säger Lars Persson. Telenor Business Solutions AB är ett svenskt företag anpassat för den nordiska marknaden. Inriktningen på verksamheten är helhetslösningar inom IT & kommunikation och målgruppen är medelstora och stora företag i Norden. Från och med den 10 april arbetar de tre sammanslagna bolagen under sitt nya namn och då byts även den grafiska profilen. Ytterligare information: Annika Sundin, Informationsansvarig, annika.sundin@telenordia.se 0708-60 73 20 Erik Wikander, Kommunikationschef, erik.wikander@telenor.com 0733-25 32 99 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020408BIT01130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/09/20020408BIT01130/wkr0002.pdf