Möt chefen för Teleoptis nya utvecklingskontor i Gävle

Report this content

Efter den uppmärksammade kampanjen, där Teleopti valde Gävle som ort för det nya utvecklingskontoret med hjälp av röstning via Facebook, har nu den nya platschefen utsetts och rekrytering av övriga tjänster är i full gång!

Valet av chef för det nya utvecklingskontoret föll på Kalle Gustafsson med mångårig erfarenhet från IT-branschen. Kalle har bland annat 15 års erfarenhet av utveckling och projektledning på Ericsson Radio samt IT-projektledning på Sandvik och Gävle Kommun. De senaste åren har Kalle verkat som teamchef på Sogetis kontor i Gävle.

- Det ska bli otroligt kul att få vara med och starta upp verksamheten i Gävle. Jag valde Teleopti för att få en möjlighet att jobba med den senaste tekniken i ett spjutspetsföretag som har IT och utvecklingsteam som sin kärnverksamhet. I Gävle finns en bra grund för en långsiktig etablering med tillgång till välutbildade utvecklare. Jag kommer börja min anställning den 6 mars och ser fram emot att ansluta till rekryteringsarbetet, säger Kalle Gustafsson, agil coach på Teleopti i Gävle.

Det var efter sin utbildning som Kalle landade i Gävle och idag bor denna dalmas med familjen i Forsbacka mellan Gävle och Sandviken. På fritiden är Kalle väldigt sportintresserad och deltog före årsskiftet i Novemberkåsan, en av Sveriges äldsta och mest kända motorcykeltävlingar som körs som enduro typ 1. Han engagerar sig också i sina barns sporter som ofta utövas på is i form av hockey och konståkning.

- Vi är mycket glada att ha Kalle ombord, säger Olle Düring, vd Teleopti. Kalle har ett brett nätverk och är ett välkänt namn i Gävleområdet vilket vi tror kommer vara en framgångsfaktor för vår snabba etablering. Det skadar ju inte att han också kommer vara en förstärkning i Teleoptis lag i Stafettvasan framöver. Snabbhet är ett av våra kärnvärden och vi fortsätter nu med fler rekryteringar, faktum är att vi också redan nu hittat en drömlokal nära Centralstationen. I februari flyttar vi in på Hamntorget 6 i expansiva området Alderholmen.

Om Teleopti

Teleopti, en världsledande leverantör av programvara för bemanningsplanering, erbjuder en WFM-lösning i världsklass som är sofistikerad, lokaliserad och användarvänlig. Som branschledande företag fokuserar Teleopti på att hjälpa kontaktcenter, back-office och butiker till bättre kundservice, nöjdare medarbetare och större lönsamhet - genom optimerad, automatiserad prognostisering och schemaläggning.

Telopti grundades i Sverige 1992 och har idag kunder i över 85 länder – kontor i Sverige, Norge, Finland, Storbritannien, Tyskland, Ryssland, Förenade Arabemiraten, Sydafrika, Kina, Malaysia, USA, Kanada och Brasilien – och ett omfattande globalt nätverk av partners. Med en hög kundnöjdhet och 25 år av positiva resultat är Teleopti en pålitlig partner. Läs mer på www.teleopti.com.

För mer information kontakta:

Kontakt: Olle Düring, vd
Phone: +46 709 21 81 10