• Teleopti Group/

Teleopti TEM och addCIT tecknar samarbetsavtal för att erbjuda gemensamma kunder högkvalitativa och konkurrenskraftiga lösningar

Report this content

Teleopti TEM AB, en global mjukvaruleverantör av lösningar för Communications Management och addCIT, ett IT-bolag med fokus på kommunikationslösningar, tillkännager idag att de tecknat samarbetsavtal för att tillsammans kunna erbjuda deras gemensamma kunder högkvalitativa och konkurrenskraftiga lösningar – optimerade för kunderna.

addCITs koncept, Seamless Communication, handlar om att integrera och förenkla användningen av kundens kommunikationskanaler, som till exempel telefoni, e-post, chatt, videosamtal, hänvisningssystem, talsvar, röststyrda tjänster med mera. Dessa lösningar integrerar tidigare inkompatibla kommunikationskanaler på ett nytt och dynamiskt sätt som bland annat ger kunden möjlighet att frigöra sig från externa tjänster.

Teleopti Pro är en effektiv Communications Management-lösning för rapportering och analys av kostnader, statistik och nyttjande av tjänster samt kommunikationsenheter. Teleopti Pro förenklar administrationen och ökar kontrollen av företagens IT-, Telekom- och UC-tjänster genom smarta integrationer och automatiserade processer.

Teleopti och addCIT delar ambitionen att leverera en integrerad helhetslösning där man minimerar kundens administration (t.ex. inköpsprocessen och systemhanteringen) och säkerställer att de arbetar på ett kostnadseffektivt och kvalitativt sätt.

– Jag välkomnar samarbetet med addCIT. Nöjda kunder är vårt största fokus och genom att kunna leverera en integrerad helhetslösning kommer det att öka fördelarna för våra gemensamma kunder, säger Kjell Persovin, VD på Teleopti TEM.

Samarbetet med Teleopti TEM förstärker vår gemensamma position på marknaden. Vi är stolta att kunna erbjuda våra kunder lösningar som matchar dagens efterfrågan på integrerade kommunikationslösningar, säger Morgan Herou, VD på addCIT.

Om addCIT

addCIT är ett IT-bolag med fokus på kommunikationslösningar. 2014 förvärvade addCIT hela NEC:s enterprise-verksamhet i Sverige och blev därmed strategisk partner med NEC på den svenska marknaden. I början av 2015 lanserades konceptet Seamless Communication. Seamless Communication handlar om att integrera och förenkla användningen av kundens kommunikationskanaler, som till exempel telefoni, e-post, chatt, videosamtal, hänvisningssystem, talsvar, röststyrda tjänster med mera. Dessa lösningar integrerar tidigare inkompatibla kommunikationskanaler på ett nytt och dynamiskt sätt som bland annat ger kunden möjlighet att frigöra sig från externa tjänster. Läs mer på www.addcit.se

Om Teleopti TEM

Teleopti TEM är en global leverantör av lösningar för Communications Management. Företaget är känt för att utveckla avancerade och användarvänliga lösningar baserade på kundens behov. Hundratals företag världen över förlitar sig på lösningar från Teleopti TEM för att uppnå optimal uppföljning av sina telefoni- och IT-kostnader samt komplett svarskvalitetsuppföljning.

Teleopti TEM AB, en avknoppning från Teleopti AB, etablerat i Stockholm, Sverige 1992 verkar genom ett omfattande nätverk av partners. För ytterligare information se www.teleopti.com/TEM

För mer information:

Kontakt: Johan Flink, Produktchef