Beslut på extra bolagsstämma den 28 juni 2001

Beslut på extra bolagsstämma den 28 juni 2001 Beslut om apportemission Bolagsstämman beslutade om ökning av aktiekapitalet med sammanlagt högst 42 051 233 kronor, genom nyemission av sammanlagt högst 42 051 233 aktier. Rätt och skyldighet att teckna de nya aktierna tillkommer ägarna av samtliga aktier i Nordnet Family AB, som ett led i TeleTrades samgående med Nordnet. De nya aktierna skall betalas med apport i form av samtliga aktier i Nordnet Family AB. Teckningskursen skall vara 5,75 kronor per aktie. Betalning skall ske vid teckning. Ny styrelse Bolagsstämman beslutade att utse Claes Dinkelspiel, Ulf Dinkelspiel, Sven Skarendahl, Magnus Wahlbäck, Lage Jonason och Bengt Marnfeldt till ordinarie ledamöter. För mer information kontakta koncernchef Klas Danielsson , 08-506 33 000, 0708-744574, klas@teletrade.se, TeleTrade Financial Services AB (publ) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, www.teletrade.se. den kompletta Internetmäklaren. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e-Insurance, Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Information bedrivs i VCW Internet Services, www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. TeleTrade Financial Services- aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare i TeleTrade är Nordiska Fondkommission AB, IDG International Data Group AB och Visionalis AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT01250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT01250/bit0001.pdf