Ledningsförändringar

Ledningsförändringar Peter Horwitz, vice koncernchef i TeleTrade/Nordnet och verkställande direktör i Nordnet, lämnar på egen begäran företaget den 30 september för att påbörja ny anställning. Peter kommer att i oktober tillträda som Affärsområdeschef (General Manager Business Unit Trading) för Trading på OM Technology med placering i London. -Det har varit en spännande tid på Nordnet. Jag har haft nöjet och äran att tillsammans med dem som under åren arbetat på Nordnet få vara med och bygga upp den största Internetmäklaren i Skandinavien. Sedan flera år har vi sett en konsolidering komma inom branschen, och jag har under det senaste året arbetat för att TeleTrade och Nordnet skulle finna varandra. När nu bolagen gemensamt går in i en ny mycket spännande och utmanande fas, är det hög tid att överlämna rodret till andra och gå mot nya utmaningar - säger Peter Horwitz. -Mycket tråkigt att Peter lämnar oss. Peter har gjort ett fantastiskt jobb på Nordnet och jag har sett fram emot att få jobba ihop med honom. Jag önskar honom lycka till på sitt nya jobb i London - säger Klas Danielsson, koncernchef TeleTrade/Nordnet. I samband med att verksamheten omstruktureras till att helt fokusera på kärnverksamheten förändras den operativa ledningen av verksamheten. Koncernchef Klas Danielsson blir även VD för den nya sammanslagna Internetmäklaren där Anders Råge tillträder som vVD med ansvarar för administration och Mats Sjölin tillträder som vVD med ansvar för Handel. Därutöver består ledningen av IT- & utvecklingschef Juan Segura, projektansvarig Kristina Fransson och ekonomichef Eva Feigin. För ytterligare information kontakta Klas Danielsson, VD & koncernchef, 08-506 330 21, mobil: 0708-744 574, email: klas@teletrade.se TeleTrade Financial Services AB (publ). Verksamheten bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information. Affärsområdena Försäkringar och Information avses upphöra fr.o.m. fjärde kvartalet 2001. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, www.teletrade.se. den kompletta Internetmäklaren. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e-Insurance, Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Information bedrivs i VCW Internet Services, www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. TeleTrade är under samgående med Nordnet. Nordnet, www.nordnet.se , var en av de första aktörerna i Sverige med att erbjuda värdepappershandel via Internet och startades av Öhman Fondkommission i augusti 1996. Nordnet består av Nordnet Sverige, Nordnet Norge, Nordnet Danmark och Eurotrade Luxemburg. Eurotrade fokuserar på värdepappershandel via Internet för utlandssvenskar. Nya TeleTrade/Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett mätt i antal transaktioner. TeleTrade Financial Services AB (publ) föreslås i och med samgåendet ändra firma till Nordnet AB (publ). TeleTrade-aktien är noterad på O- listan på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/22/20010822BIT00910/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/22/20010822BIT00910/bit0001.pdf