Nordnet Danmark erbjuder courtagefri handel med danska aktier

Nordnet Danmark erbjuder courtagefri handel med danska aktier Fram till årsskiftet erbjuder Internetmäklaren Nordnet Danmark sina kunder avgiftsfri handel med danska aktier. Erbjudandet är ett led i att stärka intresset för aktiehandel över nätet på den danska marknaden. -Nordnet Danmark startade sin verksamhet i slutet av maj i år och med detta erbjudande vill vi göra danska privatinvesterare uppmärksamma på fördelarna med Nordnets handelssystem, säger Rasmus Juul Jørgensen, country manager Nordnet Danmark. -Med en stor organisation i Stockholm i ryggen utgör Nordnet Danmark ett seriöst och säkert alternativ till de redan existerande aktörerna på marknaden. Vi erbjuder bland annat möjligheten att själv sätta samman en egen mäklarskärm med automatisk kursuppdatering, och vi levererar en driftsäker och beprövad handelstjänst, säger Rasmus Juul Jørgensen. Nordnet AB startade värdepappershandel över Internet 1996 i Sverige och är därmed en av de mest erfarna aktörerna på området. Den danska marknaden för aktiehandel över nätet har i huvudsak präglats av de stora traditionella bankerna och mindre lokala aktörer. -Framtiden är ljus för nätmäklare som kan erbjuda konkurrenskraftiga handelssystem till ett bra pris. Nordnet Danmark har kunskapen om sin hemmamarknad och Nordnet Sverige står för drift, utveckling och administration av systemen. Vi tror att denna typ av stordriftsfördelar är nödvändiga för att långsiktigt kunna erbjuda den bästa tjänsten på alla nordiska marknader, säger Nordnets koncernchef Klas Danielsson. För ytterligare information kontakta Rasmus Juul Jørgensen, country manager Nordnet Danmark, +45 33766683, mobil: +45 24216120 Klas Danielsson, koncernchef TeleTrade/Nordnet, 08-506 330 21, mobil: 0708-74 45 74 TeleTrades verksamhet bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information där Försäkringar och Information upphör som affärsområden fr.o.m. fjärde kvartalet 2001. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, ( www.teletrade.se ). Utveckling bedrivs i TeleTrade Technology. TeleTrade är under samgående med Nordnet som består av Nordnet Sverige, Nordnet Norge, Nordnet Danmark och Eurotrade Luxemburg. Eurotrade fokuserar på värdepappershandel via Internet för utlandssvenskar. Nya TeleTrade/Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett, mätt i antal transaktioner i Sverige. TeleTrade Financial Services AB (publ) föreslås i och med samgåendet ändra firma till Nordnet AB (publ). TeleTrade-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00470/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/05/20010905BIT00470/bit0002.pdf