Nytt namn och varumärke

Nytt namn och varumärke Styrelserna i TeleTrade och Nordnet har gemensamt fattat beslut att föreslå en extra bolagsstämma efter att samgåendet genomförts om firmaändring till Nordnet AB från TeleTrade Financial Services AB. Samtidigt föreslås namnändringar för de verksamhetsdrivande dotterbolagen i den nya koncernen till Nordnet Securities AB, Nordnet Försäkringsmäklare AB och Nordnet Technology AB. Den nya koncernens varumärke kommer att vara Nordnet i kombination med pilen från TeleTrades nuvarande varumärke. Nordens största aktör bildas Samgåendet mellan TeleTrade och Nordnet innebär att Nordens klart största Internetmäklare bildas med avseende på antal transaktioner och affärsvolym, genom sammanslagning av dotterbolagen TeleTrade Solutions AB och Nordnet AB. I den nya koncernen finns även Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner TeleTrade e-Insurance AB (TeleTrade Försäkring). Den nya koncernen kommer att ha över 100 000 kunder varav 60-65 000 aktiva depåkunder i den sammanslagna Internetmäklaren med ca 10 miljarder kronor i förvaltat kapital. Under maj månad hade Nordnet och TeleTrade tillsammans en marknadsandel mätt i antal avslut på Stockholmsbörsen på 8,36 %. För mer information kontakta: Klas Danielsson, koncernchef, 08 - 506 33 000, 0708 - 744 574, klas.danielsson@teletrade.se TeleTrade Financial Services AB (publ) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, www.teletrade.se. den kompletta Internetmäklaren. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e-Insurance, Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Information bedrivs i VCW Internet Services, www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. TeleTrade Financial Services- aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Huvudägare i TeleTrade är Nordiska Fondkommission AB, IDG International Data Group AB och Visionalis AB. Nordnet (www.nordnet.se) var en av de första aktörerna i Sverige med att erbjuda värdepappershandel via Internet och startades av Öhman Fondkommission i augusti 1996. Nordnet består av Nordnet Sverige, Nordnet Norge, Nordnet Danmark och Eurotrade. Eurotrade fokuserar på värdepappershandel via Internet för utlandssvenskar och finns i dagsläget etablerade i Luxemburg. Nordnet Norges verksamhet startade i januari 2001 och Nordnet Danmarks verksamhet startade i maj 2001. Nordnet AB är idag den största renodlade Internetmäklaren i Skandinavien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00430/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/15/20010615BIT00430/bit0001.pdf