Ökad aktiehandel via nya tekniska lösningar

· ÖKAD AKTIEHANDEL VIA NYA TEKNISKA LÖSNINGAR · 45 % AV AKTIEHANDELN GENOM NYA PROGRAMVARAN WINTRADE Bara några månader efter lansering sker ca 45 % av TeleTrades kunders aktiehandel genom realtidstjänsten WinTrade. WinTrade är en programvara för Windows där inloggning sker direkt från PCn utan att behöva använda TeleTrades webbtjänst och hemsida. WinTrade ger dynamisk realtidsuppdatering till skillnad från en webbtjänst via hemsidan där uppdateringen är statisk eller sker på förfrågan med viss tidsfördröjning. Fler och fler av TeleTrades kunder använder nu WinTrade istället för webbtjänsten därför att WinTrade erbjuder en snabbhet, tillförlitlighet och säkerhet som en webbtjänst inte kan erbjuda. WinTrade är mycket användarvänlig där användare av andra Windowsprogram som Word och Excel känner igen sig. Med WinTrade får användaren sin egen börsskärm på sin PC med dynamiskt uppdaterande marknadsinformation i realtid. En demo/test version av WinTrade kan laddas ned av allmänheten från TeleTrades hemsida där man utan kostnad inklusive realtidsinformation kan prova WinTrade i två veckor. WinTrade är utvecklad av TeleTrade Technology. Internetmäklarna TeleTrade och Nordnet är under samgående och dominerar tillsammans marknaden för realtidshandel. Den nya realtidstjänsten WinTrade blir en av de viktiga tjänsterna för att stärka positionen som Sveriges och Nordens största oberoende Internetmäklare. Enligt den senaste officiella statistiken från Stockholmsbörsen uppgick TeleTrade/Nordnets marknadsandel av antal avslut för juni månad till 7,2 %. För mer information kontakta koncernchef Klas Danielsson , 08-506 33 000, 0708-744574, klas.danielsson@teletrade.se. TeleTrade Financial Services AB (publ). Verksamheten bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, www.teletrade.se. den kompletta Internetmäklaren. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e-Insurance, Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Information bedrivs i VCW Internet Services, www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. TeleTrade är under samgående med Nordnet. Nordnet (www.nordnet.se) var en av de första aktörerna i Sverige med att erbjuda värdepappershandel via Internet och startades av Öhman Fondkommission i augusti 1996. Nordnet består av Nordnet Sverige, Nordnet Norge, Nordnet Danmark och Eurotrade. Eurotrade fokuserar på värdepappershandel via Internet för utlandssvenskar och finns i dagsläget etablerade i Luxemburg. Nordnet AB är idag den största renodlade Internetmäklaren i Norden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/25/20010725BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/07/25/20010725BIT00150/bit0001.pdf