• TELETRADE/

Sveriges första handlarapplikation för Windows - äntligen kan alla handla aktier på samma villkor TeleTrade har för analytiker och media idag förhandsvisat WinTrade - Sveriges första realtidsapplikation (kontinuerlig uppdatering, s.k. streaming) för Windows med handel i aktier, warrants, optioner och terminer. WinTrade är utvecklad och anpassad för att vara det optimala verktyget för den normalt aktieintresserade privatpersonen såväl som för den mycket aktive aktiehandlaren. Mycket hög användarvänlighet har varit prioriterat i utvecklingsarbetet. Realtidsapplikationer för handel med aktier och optioner erbjuds för närvarande endast av TeleTrade och konkurrenten NordNet. Båda dessa är Java applikationer och ställer högre kapacitetskrav än en Windows applikation. WinTrade fungerar utan problem med uppkoppling via vanliga modem. WinTrade är även väsentligt mer användarvänlig än Java applikationerna samt fungerar bakom s.k. brandväggar. Fördelar med Windows: · Enkelt och stabilt · Användarvänligt · Alla känner igen sig · Fungerar bakom brandväggar Att använda WinTrade för den aktieintresserade skall bli lika självklart som att använda Windowsprogrammen Word eller Excel. WinTrade är till för alla och inte bara för den mycket aktive aktiehandlaren. Starkt konkurrensvapen ¨WinTrade skapar möjligheter för TeleTrade att fortsätta visa starkare organisk tillväxt än konkurrenterna. Med WinTrade befäster TeleTrade positionen som den som leder den tekniska utvecklingen i branschen¨, säger vd Klas Danielsson. WinTrade är utvecklad av TeleTrade-koncernens utvecklingsbolag TeleTrade Technology AB. Unikt innehåll av tjänster WinTrade innehåller även en mängd funktioner som inte någon annan realtidsapplikation erbjuder idag. WinTrade innehåller bl.a. följande: · realtidshandel i aktier och warrants · realtidshandel i optioner och terminer · möjlighet att lägga aktiva och inaktiva ordrar · unik sammansatt kursinformation för optioner och terminer · depåinformation i realtid · orderdjup i realtid · avslutsticker i realtid · internationella aktieindex i realtid · intradag kursdiagram i realtid för aktier och index · stop loss och automatisk handel · nyheter från nyhetsbyrån Direkt · diagram med kurshistorik · direktsök i VCW · mobillarm WinTrade erbjuds utan kostnad under en introduktionsperiod fram t.o.m. den 30 juni 2001. Fr.o.m den 1 juli erbjuds WinTrade till en kostnad om 97 kr/mån och utan kostnad för Bonuskunder. Stockholmsbörsens kostnad för realtidskurser tillkommer (30 kr/mån). WinTrade lanseras inom kort till TeleTrades depåkunder. Gratis testversion till konkurrenternas kunder Kort efter lanseringen till TeleTrades kunder kommer en version av WinTrade att erbjudas alla som är depåkund hos någon av TeleTrades konkurrenter. Testversionen erbjudes kostnadsfritt under en period av två veckor och realtidsinformation för aktier, warrants, optioner och terminer ingår. För mer information kontakta vd Klas Danielsson , 08-506 33 000, 0708- 744574, klas@teletrade.se. TeleTrade Financial Services AB (publ) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs av Internetmäklaren TeleTrade Solutions och av försäkringsmäklaren TeleTrade Försäkring, www.teletrade.se, samt av Börsinformationsportalen VCW.se, www.vcw.se. TeleTrade Financial Services-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00420/bit0002.pdf