TeleTrade i toppen - bara storbanker större

TeleTrade i toppen - bara storbanker större Börsnoterade Internetmäklaren TeleTrade/Nordnet är nu Sveriges fjärde största mäklare på Stockholmsbörsen mätt i antal avslut. Bara tre storbanker gjorde fler aktieaffärer under augusti 2001. TeleTrade och Nordnet är under samgående. TeleTrade/Nordnet gjorde i augusti 96 485 avslut, visar färskt statistik från Stockholmsbörsen. Det ger en andel på 7,2 procent av den totala marknaden. TeleTrade/Nordnet ligger därmed storleksmässigt på fjärde plats med endast tre storbanker före och är 36 procent större än närmaste direkta Internetmäklar- konkurrent. TeleTrade/Nordnet är Nordens största Internetmäklare. - En fantastisk utveckling. TeleTrade/Nordnet har på mindre än 5 år inte bara blivit Sveriges och Nordens största Internetmäklare utan även en av Sveriges största mäklarfirmor totalt sett, säger Klas Danielsson, VD på TeleTrade/Nordnet. [REMOVED GRAPHICS] Källa: Stockholmsbörsen För ytterligare information kontakta Klas Danielsson, koncernchef, 08-506 330 00, mobil: 0708-74 45 74 TeleTrades verksamhet bedrivs i affärsområdena Handel, Försäkringar och Information där Försäkringar och Information upphör som affärsområden fr.o.m. fjärde kvartalet 2001. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions, ( www.teletrade.se ). Systemutveckling bedrivs i TeleTrade Technology. TeleTrade är under samgående med Nordnet som består av Nordnet Sverige, Nordnet Norge, Nordnet Danmark och Eurotrade Luxemburg. Eurotrade fokuserar på värdepappershandel via Internet för utlandssvenskar. Nya TeleTrade/Nordnet är den största Internetmäklaren i Norden, och en av de absolut största mäklarfirmorna totalt sett, mätt i antal transaktioner i Sverige. TeleTrade Financial Services AB (publ) föreslås i och med samgåendet ändra firma till Nordnet AB (publ). TeleTrade-aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00170/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/09/11/20010911BIT00170/bit0002.pdf