TeleTrade och di.se har tagit fram ny unik Internettjänst

TeleTrade och di.se har tagit fram ny unik Internettjänst TeleTrade har idag för analytiker och media förhandsvisat en ny tjänst framtagen i samarbete med di.se. Tjänsten är klar och lanseras inom kort. TeleTrade och di.se har till fullo integrerat TeleTrades Internetmäklartjänst med di.se:s börsinformationstjänst di trader. di.se är Sveriges största ekonomitjänst på Internet. di trader är en börsinformationstjänst inom di.se där besökaren ges ett komplett informationsutbud om aktiemarknaden. di trader ger även besökaren möjlighet att bygga sin egen anpassade börsskärm. TeleTrade Solutions är en Sveriges största Internetmäklare och leder den tekniska utvecklingen. TeleTrade + di trader = handel + information Direkt i di trader kan besökaren logga in till TeleTrade. Efter inloggning är besökaren kvar i di trader men nu har all kursinformation samt nyheter från nyhetsbyrån Direkt ändrats från 15 min fördröjning till minutuppdatering. Orderläggning och depåinformation är nu helt integrerat i di trader och många andra handelstjänster kan efter behov användas utan att lämna di trader. ¨Denna typ av integrerad tjänst mellan en marknadsledande mediaaktör och oss som ledande Internetmäklare har jag jobbat för länge. di är ledande inom ekonomi- och börsnyheter i Sverige och det ligger därmed i tiden att man även erbjuder ledande verktyg för värdepappershandel. Jag är mycket glad över att vi tar initiativet inom denna utveckling¨, säger Klas Danielsson VD för TeleTrade. ¨Förutom att det är en viktig utökad service till våra kunder och ökar tillgängligheten till handelstjänsten förväntar vi oss ett ökat inflöde av kunder¨, fortsätter Klas Danielsson. För mer information kontakta vd Klas Danielsson , 08-506 33 000, 0708- 744573, klas@teletrade.se. TeleTrade Financial Services AB (publ) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs av Internetmäklaren TeleTrade Solutions och av försäkringsmäklaren TeleTrade Försäkringar, www.teletrade.se, samt av Börsinformationsportalen VCW.se, www.vcw.se. TeleTrade Financial Services-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00430/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00430/bit0002.pdf