TeleTrade stärker fokus på system- & programutveckling

TeleTrade stärker fokus på system- & programutveckling Kärnan i TeleTrades verksamhet är handels- & informationssystemen inom värdepapper och försäkringar. Egen utveckling är en självklarhet för att upprätthålla hög kontroll, effektivitet för att kunna följa kundens önskemål samt för att snabbt kunna lansera nya tjänster. TeleTrades utvecklingsstrategi är sådan att största möjliga andel av verksamhetens system och applikationer skall egenutvecklas. TeleTrade bolagiserar system- & programutveckling i TeleTrade Technology AB TeleTrade bolagiserar utvecklingen genom att de 11 personer som idag arbetar på utvecklingsavdelningen hos Internetmäklaren TeleTrade Solutions AB övergår till TeleTrade Technology med IT- & utvecklingschefen Juan Segura som ansvarig. Bolagiseringen syftar till att: · tydliggöra utvecklingsstrategin · synliggöra kompetensen · öka genomlysningen av verksamheten · skapa en bättre struktur för externa samarbeten För mer information kontakta koncernchef Klas Danielsson , 08-506 33 000, 0708-744574, klas@teletrade.se, TeleTrade Financial Services AB (publ) - finansiella tjänster på ett modernt sätt. Verksamheten bedrivs av Internetmäklaren TeleTrade Solutions och av försäkringsmäklaren TeleTrade Försäkring, www.teletrade.se, samt av Börsinformationsportalen VCW.se, www.vcw.se. TeleTrade Financial Services-aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O- lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/29/20010329BIT00410/bit0001.pdf