Bo klokt i Hölö

Under vintern och våren kommer Telge Bostäder att bygga 24 nya hyreslägenheter i Hölö. Måndagen den 21 november klockan 12.30 blir det ett första spadtag och grillning. På plats finns Ingela Nylund Watz och Eva Nygren som är styrelseordförande respektive vd för Telge Bostäder.

De 24 lägenheterna i Hölö fördelar sig jämt på 2:or om 52 kvadratmeter, 3:or om 69 kvadratmeteroch 4:or om 81 kvadratmeter. BoKlok flerfamiljshus finns i två modeller. Det som byggs i Hölö heter Älmhult och har herrgårdsgula fasader med vita fönster och tegelröda takpannor.

Lägenheterna byggs enligt BoKlok-konceptet som har utvecklats av Skanska och IKEA. De byggs i byggs i Skanskas egen fabrik i Gullringen och är utrustade med kök och garderober från IKEA.

Läs mer om Telge Bostäder på www.telge.se och om BoKlok på www.boklok.com/Sverige/

Datum: måndagen 21 november

Tid: 12.30 tänds grillen cirka 13.00 tas första spadtaget

Plats: Wijbacksvägen/Kyrkvägen i Hölö. Kör E4:an söderut sväng av vid Hölö/Mörkö och ta höger i korsningen. Kör ett par hundra meter och byggarbetsplasten syns tydligt från vägen.

För ytterligare information kontakta Lars Pyk, 0732-30 87 60.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA:

Eva Nygren, vd Telge Bostäder

Telefon: 08- 550 297 01

E-post: eva.nygren@telge.se

Om Telge Bostäder

Telge Bostäder grundades 1948 och ingår idag i koncernen Telge. Telge Bostäder bidrar till att skapa attraktivt boende och en sund bostadsmarknad i Södertälje kommun. Med drygt 10 000 lägenheter i Södertälje, Järna, Mölnbo och Hölö omsätter bolaget 693 mkr och har ca 130 anställda. www.telgebostader.se