Clas Ohlson flyttar till Metrohuset

Telge Fastigheter har tecknat avtal med Clas Ohlson om en flytt från befintliga lokaler i Lunagallerian till butikslokalen på entréplan i Metrohuset på Storgatan 9.

Den nya butiken planeras öppna 14 november, innan julhandeln inleds. Butiken i Lunagallerian kommer hålla öppet så länge som möjligt innan flytten.

— Vi är väldigt uppskattade i Södertälje och vi är glada över att vi har hittat en så bra lösning för vår butik. Med det centrala och synliga läget och det ska vara lätt för Södertäljeborna att hitta det de behöver till sitt hemmafix. Vi ser fram emot att välkomna kunderna till den nya butiken när vi öppnar i november, säger Andreas Helgesson, Country Operations Manager på Clas Ohlson.

— Vi är jätteglada över att Clas Ohlson blir kvar i centrala Södertälje och hos oss som fastighetsägare. De har en självklar plats i det nya Lunakvarteret, säger Dikran Masso, affärs- och centrumutvecklare, Telge Fastigheter.

Arbetet med detaljplanen för det nya Lunakvarteret pågår förfullt och inom de närmaste åren kommer renoveringen att påbörjas. Lunagallerian kommer vara öppet till 2026 enligt nuvarande plan. Parallellt arbetar Telge Fastigheter för att hitta ersättningslokaler till sina hyresgäster som bedriver verksamhet i Lunagallerian.

— Vi förbereder oss nu inför det största statsutvecklingsprojektet i Södertälje på 50 år. Det här är en viktig signal att stora butikskedjor som Clas Ohlson tror på Södertälje och väljer att satsa på fortsatt närvaro i stadskärnan, säger Tobias Stridsberg, tf vd Telge Fastigheter.

Erik Elowsson, Press- och PR-ansvarig, Telge AB
erik.elowsson@telge.se
08-550 220 50

Anders Wahl, pressansvarig Clas Ohlson
anders.wahl@clasohlson.se

Om Tegle Fastigheter
Telge Fastigheter är en av Södertäljes största fastighetsägare. Totalt äger och förvaltar bolaget drygt 500 000 kvadratmeter lokalyta fördelat på kommunala och kommersiella fastigheter. I beståndet finns allt från förskolor och skolor till stadshus och museibyggnader. Bolaget är också en av parterna i kommunens utveckling av Södertäljemodellen – en inspirationsmodell för nytänkande inom skolan.