Fira sportlov med Telge – anmälan öppen

Rida, simma, spela teater, testa på truppgymnastik eller programmera framtidens stad. Telges Sportlovsdagar 2022 bjuder på gratis prova på-aktiviteter ute på flera av Södertäljes idrotts- och kulturföreningar

-I takt med att samhället öppnar upp igen kan vi se till att fler barn och unga får kontakt med Södertälje kommuns rika föreningsliv, säger Lenore Johansson, sponsringsansvarig Telge.

Sportlovsdagarna är en del av Telges sponsring. Koncernen sponsrar ett tjugotal idrotts- och kulturföreningar och som motprestation medverkar föreningarna bland annat på Sportlovsdagarna, roliga prova-på events, och Sommarskoj, gratis dagsläger under sommarlovet. Målet med sponsringen är att få fler barn att vara aktiva och ha en bra fritid.

- Sportlovsdagarna 2022 sker ute på våra idrotts- och kulturföreningar i mindre grupper, en försiktighetsåtgärd från oss som arrangör. Men nästa år, då hoppas jag verkligen vi är tillbaka i Scaniarinken och kan se uppemot 1000 barn röja loss och testa på olika sporter och idrotter, säger Lenore

Anmälan är öppen 11 – 21 februari och platserna lottas vid behov. Mer information finns på www.telge.se/sportlov

Hanna Sarlén
pressjour@telge.se