Juan Copovi-Mena blir vd för Telge AB

Idag beslutade Telges koncernstyrelse att ställföreträdande vd Juan Copovi-Mena får fortsatt förtroende. Han tillträder uppdraget som ordinarie vd på Telge AB omgående.

– Det känns tryggt och stabilt med Juan som ny VD. Han har landat väl i Södertäljes viktiga frågor, säger Boel Godner, ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i Telgekoncernens styrelse (S).

– Jag är mycket glad över förtroendet och ser fram emot att få fortsätta arbeta med alla spännande utmaningar som Telgekoncernen står inför, säger Juan Copovi-Mena. Att få möjlighet att utveckla våra verksamheter, som är en viktig del i Södertäljebornas vardag och framtid, är något som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Juan Copovi-Mena tillträdde som tillförordnad vd för Telge AB i februari i år efter att Stefan Hollmark gått vidare till nya utmaningar utanför Telgekoncernen. Han inledde sin karriär på Telge 2016 som vd för bostadsbolagen Telge Bostäder och Telge Hovsjö.

Juan Copovi-Mena har erfarenhet från stora fastighetsägare som Locum och SL, och har varit fastighetsdirektör i Stockholms stad.

Mer information:

Boel Godner (S), ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i Telgekoncernens styrelse, 08-523 068 65, boel.godner@sodertalje.se

Åsa Zazi, kommunikatör, kommunikationsstaben, 08-523 066 03, asa.zazi@sodertalje.se

Om oss

Telge är ett av Södertälje kommun helägt bolag som förenar samhällsnytta med affärer. Telge AB äger och förvaltar såväl tekniska som affärsmässiga verksamheter i Södertälje. Telgekoncernen ska etablera, utveckla och aktivt driva lönsamma bolag vars tjänster eller avkastning i sin tur skapar långsiktigt värde för Södertäljes medborgare och näringsliv. Varje bolag ska inom sin bransch utmana, stimulera konkurrensen och skapa en tydlig kundnytta för staden. Telgekoncernen består av 14 hel- och delägda bolag.

Citat

Juan Copovi-Mena