Krister Mellström blir tf. vd på Telge Inköp

Krister Mellström går in som tillförordnad vd på Telge Inköp efter Anna-Karin Renström. Krister arbetar i dag på Telge Nät som enhetschef Projekt och Dokumentation. Han tillträder sin nya roll den 1 september.

– Det här är en mycket bra lösning för Telge Inköp. Krister är en synnerligen kompetent ledare med erfarenhet från flera branscher. Han har även god insikt i och kunskap om Telgebolagen vilket är värdefullt i denna roll, säger Juan Copovi-Mena, vd Telge AB och Telges koncernchef.

Krister har arbetat inom flera stora företag och branscher, bland annat EO Grafiska och AstraZeneca. Han började sin karriär i Telgekoncernen 2016 som projektchef på Telge Nät. Krister lämnar nu rollen som chef för enheten Projekt och Dokumentation på Telge Nät för att gå in som tf. vd på Telge Inköp den 1 september.

– Jag är mycket glad över förtroendet och ser fram emot att få lära känna Telge Inköps verksamhet och medarbetare. Bolaget har under Anna-Karin Renströms ledning vuxit och utvecklats till ett starkt inköpsbolag som jag ska göra mitt bästa för att förvalta och utveckla som tillförordnad vd, säger Krister Mellström.

Mer information:

Juan Copovi-Mena, vd Telge AB, 08-550 220 61, juan.copovi-mena@telge.se

Krister Mellström, enhetschef Projekt och Dokumentation Telge Nät, 08-550 231 17, krister.mellstrom@telge.se

Telges Pressjour, 08-550 220 50, pressjour@telge.se

Citat