Niklas Holberg blir ny vd för Telge Energi

Under hösten har Niklas Holberg varit tf vd för Telge Energi. Nu står det klart att han tillträder som ordinarie vd.

Niklas Holberg tillträdde som tillförordnad vd för Telge Energi i augusti när Johannes Boson lämnade vd-stolen.

– Niklas är en trygg lösning för Telge Energi. Han har prövats relativt lång tid som tillförordnad vd och jag, tillsammans med mina styrelsekollegor, har fullt förtroende för Niklas i den här rollen, säger Telge Energis styrelseordförande Robert Halef.

– Jag är glad att Niklas har tackat ja till att fortsätta leda Telge Energi. Det är bra att Vi har fått en permanent lösning på vd-posten, och Niklas är en engagerad ledare som under sin tid som på bolaget fått god kunskap om branschen. Jag önskar honom stort lycka till i sin nya tjänst, säger Jörgen Austler, tf vd Telge AB.

Niklas Holberg började som försäljningschef i början av 2020 för att se över möjligheterna för Telge Energi att utveckla sin affär. Det resulterade i bolaget började sälja solceller i egen regi. Tidigare har Niklas Holberg arbetat inom telecom- och rederibranschen som försäljningschef och vd.

– Jag är jätteglad över att jag får det här förtroendet och det känns väldigt bra att kunna jobba mer långsiktigt tillsammans med alla mina medarbetare inom affärsområdet, säger Niklas Holberg, vd Telge Energi.

Vid frågor:

Jörgen Austler, tf vd Telge AB, 08-550 225 44, jorgen.austler@telge.se