NYA BUTIKER ÖPPNAS I KRINGLAN

Julhandeln i Kringlan är i full gång. Nyligen öppnade mobiltelefonikedjan The Phone House och smyckekedjan Silver Box nya butiker och till våren är det dags för modeföretaget Flash att slå upp dörrarna. Kringlan som har varit en del av Södertäljes hjärta sedan 1965 är därmed fullt uthyrt igen.

– Det är tre starka varumärken som valt att expandera sin verksamhet här i Södertälje, säger ekonomichefen Petrus Lundström på Telge Fastigheter. Alla de här företagen ser möjligheter att nå köpstarka kundgrupper genom att finnas i Kringlan. Det är ett styrkebesked inte bara för Kringlan, utan för hela Södertälje, tillägger Petrus.

The Phone House och Silver Box har lagom till julhandeln öppnat sina butiker i Kringlan.

The Phone House är idag, med sina 800 anställda och 109 butiker, Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni. De står för cirka 13 procent av den svenska marknaden och omsatte 1,2 miljarder kr 2007/2008.

SilverBox är en relativt ny butikskedja som finns på flera orter i landet. De säljer huvudsakligen smycken av äkta silver och ädelstenar.

I vår är det dags för Flash att öppna. De är en rikstäckande expansiv modekedja som ägs av industrimannen Rune Anderssons företag Mellby Gård. Flash har 55 butiker i Sverige.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA:

Petrus Lundström, ekonomichef 08-553 222 13 petrus.lundstrom@telge.se