Nytt affärsområde sätter hyresgästen i fokus

Telge Bostäder bildar ett nytt affärsområde som får namnet Kundstöd. Det är en sammanslagning av de tidigare affärsområdena Marknad och Affärsstöd. I det nya affärsområdet samlas uthyrning av lägenheter, störningshandläggning samt samordning av utveckling och förvaltning av IT-system. Telge Bostäder är med över 10 000 lägenheter Södertäljes största hyresvärd.

– Den nya organisationen kommer att bli bättre för våra kunder samtidigt som vi får en mindre och effektivare ledningsgrupp eftersom vi slår ihop två affärsområden, säger Eva Nygren, vd för Telge Bostäder.

Kundstöd är en sammanslagning av affärsområdena Marknad och Affärsstöd. Chef för det nya affärsområdet blir Joakim Ströberg som tidigare var chef för Affärsstöd.

– Jag är övertygad om att den nya organisationen kommer att innebära stora fördelar för hyresgästerna men även för medarbetare och Telge Bostäder, säger Joakim Ströberg som från och med den 1 november är affärsområdeschef för Kundstöd på Telge Bostäder.

Joakim kommer även att vara drivande i frågor som rör lean production och värdeflödesanalyser.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Eva Nygren, vd Telge Bostäder Telefon: 08- 550 297 01 E-post: eva.nygren@telge.se

Joakim Ströberg, affärsområdeschef Kundstöd Telefon: 0708-51 60 41 E-post: joakim.stroberg@telge.se