Pontus Werlinder slutar som vd för Telge Bostäder

Efter fyra år som vd för Telge Bostäder lämnar Pontus Werlinder Telgekoncernen. För Pontus del går flyttlasset till Göteborg i september, till Framtidskoncernen och som vd för Bostadsbolaget. Fram till dess kommer rekryteringen av en ny vd pågå och Pontus är kvar fram till att han börjar sitt nya arbete.

Pontus började som fastighetschef på Telge Bostäder 2017. I samband med att Juan Copovi-Mena tog över posten som koncernchef och vd för Telge AB tillträdde också Pontus som tillförordnad vd för Telge Bostäder och Telge Hovsjö, som tillsammans bildade Affärsområde Bo. Hösten 2019 gick Pontus över till rollen som ordinarie vd.

Pontus är en stor tillgång för Telge Bostäder. Vi kommer sakna hans närvarande ledarskap och breda engagemang för att utveckla Södertälje, säger Helena Forslund, styrelseordförande i Telge Bostäder.

Nästan fyra år har det gått sedan Pontus tog över. Han har lett Telge Bostäder genom viktiga förändringar och sjösatt en ny distriktsorganisation. Vi önskar honom all lycka till i framtiden, Jörgen Austler, tf vd Telge AB och koncernchef.

Pontus kommer att fortsätta i sin roll som vd. Först i september börjar det nya arbetet. Rekrytering av ny vd kommer att påbörjas inom kort.

Jag har trivts väldigt bra och jag tar med mig allt positivt som vi åstadkommit under åren. Jag tycker att Södertälje är en spännande plats och kommer alltid att inspireras av den starka viljan till förändring som finns i den här kommunen. Men nu är det dags för mig att låta flyttlasset gå, säger Pontus Werlinder, vd, Telge Bostäder.

Pressjour
pressjour@telge.se