Pressmeddelande - Tavestaskolan får energisnål utbyggnad - 2009-10-28

– Skolan får även en ny huvudentré med ett samlande "hjärta" enligt Södertäljes skolmodell. Vi bygger även ut matsalen och skolköket. Så snart kan skolan laga pasta, ris, potatis och grönsaker på plats, säger Peter Hornvall, projektledare, Telge Fastigheter.
Projektet genomförs i ett så kallat partnering. Det är en strukturerad samarbetsform där byggherren, konsulterna och entreprenörerna gemensamt löser en bygguppgift. Metoden baseras på ett öppet och förtroendefullt samarbete där allas yrkeskunskaper kompletterar varandra genom projektets alla skeden.
Arbetet startar i november och beräknas vara klart i april 2011.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Peter Hornwall, projektledare Telge Fastigheter Telefon -08-553 222 18 E-post: peter.hornwall@telge.se

Om Telge Fastigheter AB Telge Fastigheter är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Telge. Bolaget äger och förvaltar drygt 500 000 m2 yta i 214 kommunala fastigheter och lokaler i Södertälje kommun. Telge Fastigheter hyr ut lokaler till kommersiell och kommunal verksamhet, men har även lägenheter för privat bruk. Bolaget omsätter 460 mkr och har 12 anställda. www.telgefastigheter.se