• Telge AB/

Pressmeddelande - Veckans Affärer prisar kommunala Telge för socialt ansvarstagande och affärsmässighet - 2009-08-20

– Först blev jag överraskad och stolt över att vi fick tävla mot så välkända företag som Coop och H&M. Att dessutom vinna är hedersamt och otroligt roligt, säger Kjell Hasslert, koncernchef på Telge AB.
Telge AB omfattar Södertälje kommuns samtliga affärsdrivande bolag. Nyligen startade Telge bolaget Manpower Telge Jobbstart tillsammans med Manpower och inom kort inleds ett samarbete med Peab. Företagen syftar till att skapa jobb för flyktingar och långtidsarbetslösa. – Priset är ett bevis på att kommunala bolag kan vara både socialt ansvartagande och samtidigt skapa nya lönsamma affärsverksamheter. Sedan är det roligt att uppmärksammas för att vi lyckats skapa nya lönsamma affärer tillsammans med näringslivet och visa att det är långsiktigt lönsamt att investera i våra miljonprogramsområden, säger Kjell Hasslert vidare.

Social Capitalist Award delas ut av Veckans Affärer till innovativa företag och personer som är föregångare inom den sociala kapitalismen och premierar ett socialt ansvarstagande och entreprenörskap oavsett om det sker i storföretag, den ideella sektorn eller som ett entreprenörsprojekt FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA Kjell Hasslert, Koncernchef , Telge AB Telefon: 0708-51 57 00 E:post: kjell. hasslert@telge.se

OM Telge AB Telge AB är ett av Södertälje kommun helägt bolag vars övergripande uppdrag är att skapa ett attraktivare Södertälje. Verksamheten omfattar bland annat bostäder, kommersiella och offentliga fastigheter, inköp, energi- och fjärrvärmenät, återvinning, hamn, VA, krafthandel och elförsäljning. Telge AB har 700 anställda och omsätter 5 500 mkr årligen. Läs mer på www.telge.se