Roligare sommarlov med Telges  Sommarskoj

Årets upplaga av Telges Sommarskoj omfattar alla barn och ungdomar i Södertälje. Tidigare har Telges stora sommarlovssatsning riktat sig till Telges hyresgäster men nu är alla Södertäljebor i åldern 6 till 16 år välkomna. Nytt för i år är också att skridskoskola och parkour finns på programmet. Men precis som tidigare kostar ingen aktivitet mer än 250 kronor.

Sedan flera år tillbaka arrangerar Telge, tillsammans med Södertäljes föreningar, Sommarskoj för barn och ungdomar. Tidigare har Sommarskoj riktat sig till dem som bor hos Telge Bostäder eller Telge Hovsjö men i år är alla sommarlovslediga Södertäljebor i åldrarna 6 – 16 år välkomna.

– Vi vill ge alla barn och ungdomar ett roligt sommarlov. Vi vet att många barnfamiljer har det tufft ekonomiskt och därför bestämde vi oss för att Sommarskoj från och med i år ska vara öppet för alla, säger Karin Runge, sponsringsansvarig på Telge.

Årets Sommarskojprogram är mer omfattande än tidigare. Nytt för i år är skridskoskola och parkour. Det senare går ut på att röra sig på ett smidigt och snabbt sätt genom alla sorters miljöer. Hinder kan vara allt från hustak, stolpar, bänkar och trottoarkanter till träd, stenar, staket och murar. Det är Södertäljes Gymnastik och Simförningen som står för den programpunkten. Och precis som tidigare finns fotboll, simning, ridning, teater och naturvetenskap på programmet.

– Priset har vi inte ändrat. Ingen Sommarskojaktivitet kostar mer än 250 kronor och då ingår det ibland lunch eller mellanmål, berättar Karin Runge.

Mer information finns på www.telge.se/sommarskoj. Antalet platser är begränsat och anmälan ska vara inne senast den 16 maj.

För mer information vänligen kontakta:

Karin Runge, sponsringsansvarig Telge AB,
Telefon: 08-550 226 29
E-post: karin.runge@telge.se

OM Telge AB
Telge AB är ett av Södertälje kommun helägt bolag vars övergripande uppdrag är att skapa ett attraktivare Södertälje. Verksamheten omfattar bland annat bostäder, kommersiella och offentliga fastigheter, inköp, energi- och fjärrvärmenät, återvinning, hamn, VA, krafthandel och elförsäljning. Telge AB har 700 anställda och omsätter 5 500 mkr årligen. Läs mer på www.telge.se