Telge – inte bara sport

Telge sponsrar för en aktiv och meningsfull fritid. Mest sport tänker många men så är det inte. Oavsett intresse ska alla barn och unga ska ha rätt till att göra något de tycker om på sin fritid. Tjejhuset är därför en viktig partner till Telge och på internationella kvinnodagen släpper de årets viktigaste bok.

Inom Telgekoncernen samlas bolag med ett gemensamt mål att förändra, utmana och göra skillnad. Det är inte ett måste, det är ett val. Och vill man förändra världen börjar man bäst på hemmaplan. Därför ingår Tjejhuset i Telgekoncernens sponsringsprogram.

- Tjejhuset är en mötesplats, av tjejer, för tjejer, precis som namnet antyder, säger Lenore Johansson, sponsringsansvarig, Telge. En trygg arena med närvarande vuxna där tjejerna får utrymme att bara vara sig själva.

Lenore berättar vidare om tanken bakom sponsringen;

- Vi vill att vår sponsring ska vara mer än bara en summa pengar. Hos Tjejhuset har vi till exempel hjälp till med kommunikation och marknadsföring för deras släpp av boken The girls of Tjejhuset.

Boken, som är skapad av tjejerna som besöker Tjejhuset, beskriver hur det är att vara ung tjej i Södertälje kommun idag och släpps passande nog på internationella kvinnodagen 8 mars.

- Boken är kanske årets viktigaste bok och kommer att ges till skolor i kommunen under hösten 2021, förklarar Johanna Järnhäll, medarbetare på Tjejhuset. Engagemanget bakom samarbetet med Telge är viktigt för oss - det är först när vi jobbar tillsammans som vi verkligen når ut och kan göra fler tjejers röster hörda.

I Telges sponsringsprogram ingår ett tjugotal idrotts- och kulturföreningar som alla skapar mötesplatser för barn och unga att växa och utvecklas i Södertälje.

pressjour@telge.se

Vi vill att vår sponsring ska vara mer än bara en summa pengar
Lenore Johansson, sponsringsansvarig, Telge
Boken är kanske årets viktigaste bok och kommer att ges till skolor i kommunen