Telge Inköps vd Anna-Karin Renström slutar

Telge Inköps vd Anna-Karin Renström går vidare till nya uppdrag utanför Telgekoncernen. ­­

– Anna-Karin har varit en stor tillgång för Telge och Södertälje kommun och vi är väldigt glada över vad hon och hennes team har åstadkommit, säger Juan Copovi-Mena, koncernchef Telge.

Efter tio år som vd på Telge Inköp har Anna-Karin Renström valt att gå vidare till en ny tjänst utanför Telgekoncernen. Bolaget har under Anna-Karins ledning vuxit och utvecklats till ett starkt inköpsbolag. Via en samordnad inköpsprocess bidrar bolaget till kostnadseffektiva inköp inom Telgekoncernen, Södertälje, Nykvarn, Katrineholm, Vingåker, Flen, Salem och Gnesta kommuner. Bolaget upphandlar varje år varor och tjänster till ett värde av cirka 3,5 miljarder kronor.

– Anna-Karin har varit en stor tillgång för Telge och Södertälje kommun och vi är väldigt glada över vad hon och hennes team har åstadkommit. Det är naturligtvis tråkigt att hon lämnar oss nu, men vi önskar henne ett stort lycka till med de nya utmaningarna, säger Juan Copovi-Mena, Telges koncernchef, och Jonny Elzaouki, Telge Inköps styrelseordförande, i ett gemensamt uttalande.

– Efter tio fantastiska år är det dags att gå vidare. Jag är väldigt glad och stolt över mina år inom Telge och kan se att vi tillsammans har skapat Sveriges bästa offentliga inköpsbolag, säger Anna-Karin Renström.

Anna-Karin arbetar sin sista dag på Telge Inköp den 30 augusti för att därefter anta nya utmaningar som Director Operations & Strategy hos Nanologica. En tillförordnad vd kommer att utses.

Om oss

Telge är ett av Södertälje kommun helägt bolag som förenar samhällsnytta med affärer. Telge AB äger och förvaltar såväl tekniska som affärsmässiga verksamheter i Södertälje. Telgekoncernen ska etablera, utveckla och aktivt driva lönsamma bolag vars tjänster eller avkastning i sin tur skapar långsiktigt värde för Södertäljes medborgare och näringsliv. Varje bolag ska inom sin bransch utmana, stimulera konkurrensen och skapa en tydlig kundnytta för staden. Telgekoncernen består av 14 hel- och delägda bolag.

Citat

Anna-Karin Renström