Telge talar på Tillväxtdagarna i Åre

När Tillväxtdagarna i Åre äger rum för första gången är Telgegruppens koncernchef Kjell Hasslert, tillsammans med bland andra arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin och LOs ordförande Wanja Lunby-Wedin, en av talarna.

Bland deltagarna i Åre finns arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin, Swedbanks vd Michael Wolf, publicisten Pontus Schultz, Svenskt Näringslivs Stefan Fölster, Företagarnas vd Anna Stina Nordmark Nilsson, LOs ordförande Wanja Lundby-Wedin och Anders Lago, kommunstyrelsens ordförande i Södertälje.

– Vi kommer att visa filmer från Södertälje och Telge Hovsjö. Jag kommer att berätta att det är möjligt att kombinera affärsmässighet med socialt ansvarstagande och att nästa stora utmaning är ungdomsarbetslösheten, säger Kjell Hasslert.

Tillväxtdagarna vill samla alla som har ett engagemang i och kunskap om lokal och regional hållbar tillväxt, entreprenörskap och företagsamhet.

Läs mer om Tillväxtdagarna på www.tillvaxtdagarna.se och följ Telge på twitter www.twitter.com/telge.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Alarik von Hofsten, vice vd Telge AB (finns på plats i Åre). Telefon: 0733-312213 E-post: alarik.von.hofsten@telge.se