Välkommen - Telge Bostäder inviger tre nya distriktskontor

Förbättrad service och ökad trygghet i bostadsområden. Nu öppnar Telge Bostäder och Telge Hovsjö tre nya distriktskontor; det södra, östra och västra kontoret. Välkommen att närvara vid alla tre invigningarna!

Telge Bostäder vill förbättra tillgänglighet och trygghet i bostadsområden och öppnar nu tre distriktskontor; det södra i Hovsjö, det västra i Lina och det östra kontoret i Brunnsäng.

Från och med den 25 augusti ska hyresgästen vända sig till det lokala kontoret i stället för huvudkontoret på Storgatan i Södertälje. De lokala distriktskontoren har ett helhetsansvar för det geografiska området, fastigheterna och kunden.

- Vi mäter regelbundet hur hyresgästerna ser på vår service, och våra kunder efterfrågar mer lokal närvaro av oss. Våra nya distriktskontor är ett löfte till hyresgästerna om en ökad service och tillgänglighet. Bra service innebär att vi ska vara lyhörda och engagerade i våra hyresgästers behov och vara en trygg och pålitlig hyresvärd som erbjuder kunden en enklare vardag, säger Pontus Werlinder vd Telge Bostäder och Telge Hovsjö.

Anders Ydebrink, ordförande i Telge Bostäders styrelse är nöjd med utvecklingen att bolaget kommer närmre kunden och poängterar att det inte bara handlar om geografisk närhet.

- Det här är strategiskt bra för både hyresgäster och Telge Bostäder. Även om vi inte rent geografiskt är nära alla, kommer vi finnas mitt i våra hyresgästers vardag och verklighet. En förutsättning för ännu högre service och effektivitet.

Datum, tid och plats för invigning

• 23 augusti, kl 13.00-14.00, Södra distriktskontoret Hovsjö. Adress: Gröndalsvägen 1, Hovsjö.
  • 24 augusti, kl 13.00-14.00, Västra distriktskontoret Lina. Adress: Porslinsvägen 2 A, Lina Hage.
  • 25 augusti, kl 13.00-14.00, Östra distriktskontoret Brunnsäng. Adress: Bragevägen 32 A, Brunnsängs centrum.

Program invigning

• 13.00 Anders Ydebrink, styrelseordförande Telge Bostäder och Telge Hovsjö. Pontus Werlinder, vd Telge Bostäder och Telge Hovsjö.
  • 13.20 Distriktschef presenterar distriktskontoret.
  • 13.30 Anders Ydebrink, styrelseordförande, klipperdet röda bandet och distriktskontoret är formellt invigt.
  • 13.35 Pressintervjuer och mingel

Kontakt pressfrågor

Hanna Sarlén, presskontakt, 08-550 220 50, pressjour@telge.se

Pontus Werlinder vd Telge Bostäder och Telge Hovsjö.