Ola Salo och Mariette uppträder på Children’s Climate Prize

Den 20 november blir det uppträdande och underhållning från artisterna Ola Salo och Mariette under galakvällen på Stockholms stadshus. Children’s Climate prize, som i år leds av Lydia Capolicchio, är en del av ett två dagars event där barn och unga har möjlighet att lyfta klimatfrågan mötas och utbyta kunskap och erfarenheter med varandra.

Artisten Mariette har varit en del av Children’s Climate Prize sedan starten 2015 och har också skrivit ledmotivet till arrangemanget med sången Next Generation Calls. I år gästas galan också av multiartisten Ola Salo, som senast syntes i sommarens bejublade Diggilo-turné, även den tillsammans med Mariette, och är nu högaktuell med sin nya The Ark-föreställning på Rondo i Göteborg.

Den 20 november är det dags för Children's Climate Prize 2018 och den högtidliga prisgalan sker i Stockholms stadshus, med 250 specialinbjudna gäster. Under galakvällen kommer uppmärksamheten fokusera på de projekt och initiativ som årets unga finalister gjort för miljö och klimat. Projekt och initiativ som kan ge större förståelse för olika perspektiv på klimatfrågan och en inblick i andras förutsättningar runt om i världen. Förhoppningen är att inspirera fler att vilja bidra själva.

Om Children’s Climate Prize
För att belysa klimatfrågan ur nästa generations perspektiv, med insikten att det är deras framtid som står på spel, initierade det förnybara energibolaget Telge Energi ett barnens klimatpris. Children’s Climate Prize pågår i två dagar 20 och 21 november, den högtidliga galan i Stockholms Stadshus på tisdagen och på onsdagen är det Children’s Climate Talks i Södertälje Stadshus. Där årets finalister ges tid att mer fördjupat presentera de klimat/miljöprojekt som de prisas för. Läs mer på prisets hemsida.

Presskontakt:
Jonna Holmgren
jonna@massivpr.se

Ola Salo och Mariette uppträder på Children's Climate Prize den 20 november i Stockholms stadshus.