• Telge Energi/

Solaffär, vattenkraftsprojekt och utbildande kampanjsatsningar - Telge Energi publicerar 2020 års Hållbarhetsredovisning

Ett nytt affärsområde för solenergi, projekt för hållbar vattenkraft, utbildande kampanjande, Children’s Climate Prize och Bra Miljöval lyfts i Telge Energis Hållbarhetsredovisning för 2020. Det finns sida vid sida med inspirerande företagskunder och intervjuer med drivna medarbetare.

- Vi på Telge Energi har arbetat aktivt med solfrågor under lång tid och under 2020 tog vi nästa steg och startade ett nytt affärsområde med fullt fokus på solenergi. Utöver det är jag stolt över vårt fortsatta arbete med hållbar vattenkraft och att vi under 2020 har skapat långsiktighet för Children’s Climate Prize genom en stiftelse. Vi har hunnit med mycket, men framför allt är jag tacksam och glad över våra medarbetares starka insatser under ett väldigt utmanande år, säger Johannes Boson, vd på Telge Energi.

Några satsningar sticker ut 2020:

Året kantades av utmaningar och dominerades av en pandemi, men Telge Energis vd tror att vi kan ta oss ur krisen med fokus på omställning.

- 2020 blev det varmaste året någonsin inte bara i Sverige, men i hela Europa, och vårt fokus på att driva ett bolag med hållbarhet som grundplåt har aldrig känts viktigare. En grön återhämtning efterfrågas och i allt tragiskt som pandemin fört med sig så visade 2020 ändå att mänskligheten kan göra snabba förändringar och agera kraftfullt tillsammans, säger Johannes Boson.

Här hittar du Telge Energis hållbarhetsredovisning 2020

Kontakt och mer information:

Johline Lindholm, Press- och PR-ansvarig

Johline.lindholm@telgeenergi.se, 0733-902158