Telge Energi har inget samarbete med Sveriges Energi

Just nu pågår en försäljningskampanj av elavtal i Södertälje. Ett elbolag under namnet Sveriges Energi har säljare som knackar dörr hemma hos Södertäljebor och uppger att det finns ett samarbete med Telge Energi, vilket är felaktigt.

I Södertälje finns sedan en tid tillbaka säljare från elbolaget Sveriges Energi. Enligt uppgifter ska Telge Energis kunder ha blivit kontaktade i hemmet om att teckna elavtal med Sveriges Energi. Sveriges Energi ska då ha uppgett att man har ett samarbete med Telge Energi och att bolaget ska byta namn. Detta är felaktigt och stämmer inte.

- Vi har inget och har aldrig haft något samarbete med Sveriges Energi. Har du som kund frågor om detta är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Tyvärr är det inte första gången detta händer med Sveriges Energi. Vi kommer därför återigen att kontakta ansvariga på bolaget för att få till ett samtal om det som sägs i deras säljsamtal. Stämmer dessa uppgifter är det helt oacceptabelt och drabbar oskyldiga elkunder och smutskastar samtidigt branschen, säger Petra Hallebrant, kundchef på Telge Energi.

Telge Energis kundservice nås måndag-torsdag kl 08:00-20:00 och fredagar kl 08:00-17:00 på telefon 020-34 40 40 eller e-post: kundservice@telgeenergi.se

Mer fakta - nyhetsinslag om händelsen

SVT Södertälje: ”Varnar för elbedragare”

LT, Länstidningen: "Vi har inget och har aldrig haft något samarbete"