Telge Energi har inte ett samarbete med Stockholms Elbolag

Just nu hör många av Telge Energis kunder av sig om att elbolaget Stockholms Elbolag ringer och felaktigt påstår sig samarbeta med Telge Energi. Något sådant samarbete finns inte och Telge energi vill därför varna alla kunder.

Det är tyvärr inte ovanligt att elkunder utsätts för blufförsök genom att ett elbolag påstår sig ha ett samarbete som inte finns för att på så sätt lura till sig nya kunder. Just nu hör kunder av sig till Telge Energi då de blivit kontaktade av Stockholms Elbolag som enligt uppgift påstår sig ha ett samarbete med Telge Energi. Detta stämmer alltså inte.

- Tyvärr är det inte första gången vissa elbolag försöker lura människor på det här sättet, vilket är helt oacceptabelt. Det drabbar kunderna och skapar ett misstroende för branschen. Vi har inget samarbete med Stockholms Elbolag och har aldrig haft det. Från vår sida försöker vi nu få kontakt med ansvariga på Stockholms Elbolag för att reda ut frågan. Om du som kund blivit drabbad vill vi uppmana dig att kontakta oss, säger Magnus Eldberg som är ansvarig för försäljning och kundrelationer på Telge Energi.

Telge Energi uppmanar också kunder att avsluta eventuella samtal från elbolag som påstår sig samarbeta med Telge Energi.

Har du blivit drabbad?

På vår hemsida kan du läsa om dina rättigheter: https://telgeenergi.se/privat/bestall-el/valj-ratt-elavtal/lurad-av-oseriost-elbolag/

Hör av dig till oss. Telge Energis kundservice nås måndag-fredag kl 08:00-18:00: https://telgeenergi.se/privat/kundservice/

Här finns också generell information om konsumenträtt: https://telgeenergi.se/konsumentratt/