Telge Energi i toppen bland starkaste varumärken inom kategorin energibolag

Södertäljebaserade elbolaget Telge Energi kniper andraplatsen som Sveriges starkaste varumärke inom kategorin energibolag. Det framgår av årets upplaga av konsumentundersökningen Evimetrix Swedish Brand Award.

När Evimetrix genomfört sin årliga undersökning där de mäter hur konsumenter uppfattar över 400 svenska varumärken i 30 olika branscher, kniper Telge Energi andraplatsen i kategorin energibolag. Telge Energi klättrar därmed till plats två från förra årets placering på plats fem. Undersökningens resultat baseras på kundnöjdhet i kombination med kännedom vilket gör att topp-placeringar inte går att köpa sig till genom rena satsningar på marknadsföring.

- Alla våra fantastiska medarbetare på Telge Energi jobbar hårt för att göra kunderna så nöjda som möjligt varje dag, vare sig vi möter dem i telefon, på hemsidan eller i ett möte med kunder som ska installera solceller. Jag är också övertygad om att vårt arbete med hållbarhetsfrågor har betydelse för vår höga placering på listan, säger Johannes Boson, vd på Telge Energi.

Om Evimentrix Swedish Brand Award

Konsumentundersökningen Evimentrix Swedish Brand Award genomförs sedan ett antal år tillbaka av Evimetrix. Undersökningen använder sig av måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Swedish Brand Award täcker i år totalt ca 400 varumärken i drygt 30 kategorier.

För mer information:
Johline Lindholm
johline.lindholm@telgeenergi.se
 0733902158

Mer om årets Evimentrix Swedish Brand Award undersökning och kategorin energibolag

Alla våra fantastiska medarbetare på Telge Energi jobbar hårt för att göra kunderna så nöjda som möjligt varje dag, vare sig vi möter dem i telefon, på hemsidan eller i ett möte med kunder som ska installera solceller. Jag är också övertygad om att vårt arbete med hållbarhetsfrågor har betydelse för vår höga placering på listan
Johannes Boson, vd på Telge Energi